wtorek, 11 stycznia 2011

Wszystkie zmiany zaczynaj od samego siebie.



Moja koleżanka z pracy to jedna z niewielu osób które potrafią wyprowadzić mnie z równowagi.
Ona jest wręcz genialna w tym co robi, nasze relacje są bardzo chwiejne, chociaż ja staram sie jak mogę. Moim celem jest nie pozwolić jej , wyprowadzić mnie z rownowagi,idzie mi coraz lepiej, choć nigdy nie wiadomo.
Dziś pogrzebałam trochę w moim ulubionym podręczniku Kay – a Pollaka.

Wszystkie zmiany zaczynaj od samego siebie.

Takiej osobie , która czuje sie dobrze, akceptuje siebie i ma równowagę psychiczna - spotkania z innymi ludźmi wychodzą o wiele lepiej niż takiej, która czuje sie źle, jest rozdrażniona i nieszczęśliwa.

Wydaje sie to oczywiste?

Człowiek który ,dobrze sie czuje, nie ma potrzeby kogoś ironizować, krytykować , dogadywać itp.
Tak jak się czujemy tratkyjemy innych.
Jesli jestesmy zadowoleni,w dobrej kondycji psychicznej - to jest nam o wiele łatwiej w relacjach z innymi.

Jeśli chcesz dokonać zmian w swoich relacjach z przyjaciolmi ,znajomymi czy rodzina,
może warto najpierw popracować nad zmiana siebie.
Jesli jesteś często krytyczny w stosunku do swojej osoby ,to również łatwo krytykujesz innych.
Najpierw musimy spojrzeć z szacunkem na siebie ,aby potem umieć szanować innych.
Jeśli umiemy zaakceptować siebie, umiemy również zaakceptować innych.
Wiele razy pewnie próbowaliście zmienić kogoś, lecz bez skutku.
Zawsze taki wyczyn rozbudzał tylko konflikt i irytacje.


Nie możesz zmieniać drugiej osoby, jedynie co możesz zrobic to
 zmienić samego siebie i sposob patrzenia na ta osobę.





Jeśli będziemy się trzymać tych zasad lepiej zrozumiemy osoby, które nas atakują i sa nas wściekle.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli masz ochotę , możesz podzielić się tutaj swoim zdaniem.Zapraszam,Kitajka.