niedziela, 29 maja 2011

Ego czasem jako nieprzyjaciel.




EGO czyli takie MALE JA. Jest to stworzone przez umysł poczucie siebie, uwarunkowane przeszłością i szukające spełnienia w przyszłości.



Moje mysli o mnie,rozmowy, to co lubie, nie lubie ,moje przyzwyczajenia, wzorce, moje to co chce i czego nie nawidze.Wszystko moje wedlug mnie.


Czyli  moje male ja! 


Przez male ja
czesto cierpie, bo jestem zawiedziona,zraniona, cos sie nie powiodlo, 
ktos mnie nie lubi ,
z kims sie poklocilam, 
nie stac mnie na lepsze auto i tak dalej. 
Bo przeciez wszystko musi byc wg ja,wg tego czego chce,moje cele sa najwazniejsze.






A czy  potrafilabym dostrzec, że to „ja" jest tylko przelotną, tymczasową formą, tak jak fala na powierzchni wody?



Kim jest ten, kto dostrzega?
Kim jest ten, kto jest świadomy przelotności twojej fizycznej i psychicznej formy? 
To jest twoje GLEBSZE "Ja", które nie ma nic wspólnego z tym co przezyles w  przeszłości i z tym co chcesz osiagnac w przyszłości.



Jeżeli każda myśl całkowicie zajmuje twoją uwagę,
to oznacza, że identyfikujesz się z głosem w swojej głowie. 
Myśl wzmacnia wówczas twoje poczucie siebie.


To jest ego, ja stworzone przez umysł, które czuje się niekompletne i nietrwałe.


Dlatego właśnie dominującą emocją i siłą napędową ego są strach i pragnienie. 


Z chwilą, kiedy zaczynasz zauważać głos w swojej głowie, który udaje ciebie i nigdy nie przestaje mówić, budzisz się ze snu nieświadomej identyfikacji ze strumieniem myśli.

Kiedy zauważysz ten głos, będziesz wiedział, że prawdziwy ty, to nie głos - ten kto myśli - lecz ten, który jest go świadomy.Glebsze Ja.

Poznanie siebie jako świadomości poza głosem w głowie jest wolnością.




Co pozostanie z lęków i pragnień, pochłaniających większość twojej uwagi każdego dnia?
 Myślnik, o długości dwóch, czy trzech centymetrów, pomiędzy datą urodzenia a datą śmierci na twoim nagrobku.
















Na podstawie ksiazki "Nowa ziemia"

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli masz ochotę , możesz podzielić się tutaj swoim zdaniem.Zapraszam,Kitajka.