niedziela, 22 stycznia 2012

Nie oceniaj książki po okładce.





Często jak ktoś wygląda trochę inaczej, jest mu naklejana etykietka.Tak naprawdę nic nie wiedząc o człowieku potrafimy z samego wyglądu wyciągnąć wnioski.
Sama złapałam siebie na takim zachowaniu, kiedy to do pracy przysyłano ludzi na zastępstwa, sam ich wygląd mnie rozbrajał i od razu wiedziałam ,ze nic z tego nie będzie.Nie potrafiłam zaufać osobie bo wydawała mi się dziwna.Ale przecież nie można oceniać kogoś nic o nim nie wiedząc.Nie można skreślić człowieka jeśli nie poznamy  jego wnętrza.
Myślę,ze dlatego tak często powstają konflikty,przez naklejanie ludziom etykiet, które tak naprawdę do nich nie należą.Ta etykieta to tylko nasze wyobrażenie o nich a nie wiedza o nich.


Susan Boyle urodziła się z uszkodzeniem mózgu,z powodu niedotlenienia porodowego.Nigdy nie miała pracy,przez całe swoje życie marzyła żeby zostać piosenkarką.


W 2009 wzięła udział w "Britaiin got talent." 
Lecz, kiedy wyszła na scenę potraktowano ja poniżająco,szydzono z niej,zarowno jury jak i publiczność  okazała sie bez serca,
lecz do czasu...
do czasu kiedy zaczęła śpiewać.
Tutaj jest cały klip:
Nie oceniaj książki po okładce.
...

4 komentarze:

  1. Faktycznie jest to niesamowita historia. Sama często oceniam ludzi po pierwszym wrażeniu, chociaż wiem, że nie powinnam tego robić, bo mogę się mylić. Ale na szczęście lubię się mylić w takich sprawach :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie nam tu Kitajko pokazujesz omylność tzw pierwszego wrażenia. Mnie się zdaje, że akurat tego nie zmienimy. Bardziej istotne jest chyba, żeby na podstawie tego pierwszego wrażenia nie osądzać i nie oceniać. Żeby spróbować poznać, zanim wypowie się swoją opinię. Dać szansę właśnie tak, jak miała ją Susan Boyle.
    Pozdrawiam ciepło,
    A. :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czasami to mamy nawet nosa,ze wyczujemy od razu kogoś, kto w przyszłości może nas porządnie zdenerwowac,ale często to nie wygląd za to odpowiada tylko cos innego,np prak chemii lub przeczucie.

    A sam wygląd zazwyczaj wprowadza nas w błąd.

    Pozdrawam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Witaj
    Dla mnie wygląd jest ważnym przy pierwszym spotkaniu, wiele mówi o człowieku. Jestem estetką :)
    Ale najważniejszym jest "wnętrze" :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli masz ochotę , możesz podzielić się tutaj swoim zdaniem.Zapraszam,Kitajka.