środa, 28 marca 2012

Zmiany i stres.



Kiedy zaczyna coś ważnego zmieniać się w moim życiu a ja nie wiem czy pójdzie dobrze czy źle ,podczas tego całego procesu jestem jak gdyby nie sobą.
Koncentruje się tak na  danej sprawie lub problemie , nie umiem o niczym innym myśleć,przez co zaniedbuje wiele rzeczy.Przez to jestem w dużym stresie, często otoczona czarnymi myślami.A co będzie jak to...a co będzie jak tamto itp.
Oczywiście mam tu na myśli moja prace.Aby nie robić codziennie 120 km postanowiłam poszukać pracy na miejscu.
No i przez ostatnie parę tygodni nie potrafiłam na niczym innym sie skupić.Intensywnie myślałam..,i przeżywałam zapominając o samej sobie.Bo przecież sama siebie katowałam.
Właśnie takie oto przeżycia maja wpływ na nasze oddychanie. Stres powoduje, ze oddech robi sie płytszy i częstszy a to powoduje ze mięśnie robią się spięte,mniej tlenu dostaje się do mózgu i przez to zaczynamy czuć osłabienie i zmęczenie.

SŁOWO DNIA

Musisz znaleźć swój własny sposób
wierzyć w siebie bo jesteś mądry
musisz otworzyć wszystkie swoje zmysły
odważyć sie rozwijać swoje umiejętności
odważyć się zrobić to czego się boisz.

Wtedy odkryjesz w sobie dziecinność
odkryjesz ładne myśli
kiedy odważysz sie poznać samego siebie poczujesz, ze wciąż umiesz się rozwijać
a przy spotkaniu drugiego człowieka
odważysz sie być takim jakim jesteś w rzeczywistości



4 komentarze:

  1. Z tego postu wynika, że siebie dobrze znasz, że wiesz jak należy sobie radzić w takich sytuacjach, ale jak to już zazwyczaj bywa... tam, gdzie wchodzą w grę nasze emocje, uczucia, konieczność podjęcia radykalnej decyzji... stajemy się bezsili mimo dobrej znajomości tematu. Im większa waga decyzji, tym większe nasze rozterki. Im większa nasza odpowiedzialność, tym większy stres. A stres to wielce nieprzyjemne odczucia, w zwiększonej skali może nawet okaleczyć, nawet zabić... ale Ty masz wiedzę na ten temat, więc wybacz moje wymądrzanie. Chcę Ci jednak powiedzieć: głowa do góry i myśl pozytywnie, jak sama radzisz.
    Napisz, proszę, coś o Glad Pask, bo co kraj to obyczaj, co chałupa to zwyczaj. Ciekawi mnie kultura skandynawska.Pozdrawiam serdecznie i oby spełniły się Twoje oczekiwania. Nina

    OdpowiedzUsuń
  2. Byłyśmy w takim razie w podobnym stanie w ostatnim czasie. Też się mocno stresowałam przed rozmową kwalifikacyjną w firmie, nie mogłam myśleć o niczym innym... I chociaż czasem wydaje mi się, że znam masę sposobów żeby się odstresowac, w tej sytuacji po prostu nie mogłam przenieść swoich myśli nigdzie indziej... Chyba po prostu tak już mam ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Twoje słowo dnia nadaje się na motto dnia każdego :-) Dodaje otuchy i wiary w siebie.
    Pozdrawiam, A.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję za mile słowa,jeszcze raz więcej wiary w siebie! Choć nie jest łatwo z naszym wrogiem stresem, dobrze mieć świadomość i odpowiednie nastawienie,wtedy można zauważyć pozytywny rezultat,pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń

Jeśli masz ochotę , możesz podzielić się tutaj swoim zdaniem.Zapraszam,Kitajka.